Slik takler du vanskelige personer
Om konflikthåndtering på arbeidsplassen – og ellers i livet! Lær konfliktdempende språk!
Av og til kan vi alle bli oppfattet som vanskelige. Ofte skyldes det måten vi kommuniserer på. Ved hjelp av enkle teknikker kan du bedre din egen evne til å kommunisere med andre som du oppfatter som vanskelig – og for å unngå at du selv blir oppfattet som vanskelig. Stopp konfliktutviklende atferd ved hjelp av enkle og uttrykksfulle grep.
Dato og sted
Webinar:
2. desember 2024: Webinar/Online
Kursleder
Mona Evjen
Mona Evjen er personal konsulent og coach og har skrevet bøker om konflikthåndtering og ledelse. Hun har lang erfaring som personal- og organisasjonssjef. Mona er en sterkt engasjert kursleder, og får meget gode tilbakemeldinger på sine kurs.
Kursinnhold
– Når noen går i lås
- Forstå hvorfor det skjer
- Ulike personligheter og spill som gjentas
- Behov som ikke møtes skaper frustrasjon og sterke følelser
- Kritiserende og anklagende språk hindrer løsninger
– Grunnleggende teknikker for god kommunikasjon
- Om ordbruk, stemme og kroppsspråk
- Diskusjoner fordeler skyld og skaper vinnere og tapere
- Dialogen gir bedre mulighet for samspill og løsning
- Skill mellom sak og person – om observasjon og tolkning/vurdering
– Håndtere krevende atferd og gryende konflikter
- Konfliktutvikling og kjennetegn
- Grip inn tidlig nok – kom hverandre i møte
- Sett ord på hendelser, tanker og følelser og det du trenger på en vennlig måte
- Når konflikten er løst
Kursform
Teori, oppgaver, øvelser, eksempler og gode historier.
Du får med deg dokumentasjon og konkrete enkle og praktiske verktøy.
Pris - Praktiske opplysninger
Pris for webinar kr 2 990,- pr. deltaker
Kursavgiften gjelder pr. deltaker. Inkludert i prisen er undervisningsmateriell, kursbevis. Webinaret går over 1 dag kl 0900 – 1400